Google Website Translator

3.1.12

NSU TT και TTS. Ένας λύκος με στολή προβάτου






Η αρχή…


NSU Prinz IV
Toν Ιούνιο του 1961 η NSU παρουσίασε το Prinz 4 (IV), ένα όχημα που βασίστηκε στο πρωτότυπο “model 47”και έφερε εντελώς νέο αμάξωμα, σε σύγκριση με τα Prinz I-III.  Το IV φορούσε 2κύλινδρο, τετράχρονο κινητήρα 600cc και έγινε γνωστό στη Γερμανία αλλά και στην υπόλοιπη Ευρώπη με το σλόγκαν “Drive a Prinz and be a king” (οδήγησε έναν... πρίγκιπα και γίνε βασιλιάς).



Η βάση

NSU Prinz 1000
Το 1963 παρουσιάστηκε και το Prinz 1000, με το οποίο η NSU λάνσαρε μια νέα σειρά μοντέλων της με 4κύλινδρα, αερόψυκτα μοτέρ. To Prinz 1000 είχε μεγαλύτερο αμάξωμα από το IV κάνοντας ένα άνοιγμα στους αγοραστές της μεσαίας κατηγορίας. Στο εμπρός τμήμα έφερε τους χαρακτηριστικούς οβάλ προβολείς, ενώ στο πίσω-πλαϊνό τμήμα εμφανίστηκαν οι γρίλιες για την ψύξη του μοτέρ, το οποίο φιλοξενούνταν στο χώρο πίσω από την καμπίνα των επιβατών και με χωρητικότητα 996cc απέδιδε 43hp. Το Prinz 1000 αποτέλεσε, ουσιαστικά, τη βάση για τις εκδόσεις ΤΤ και ΤΤS που ακολούθησαν, γράφοντας τη δική τους ιστορία στους αγώνες αυτοκινήτου σε όλη την Ευρώπη και όχι μόνο.



Η γέννηση των ΤΤ και TTS


NSU TTS (1967)
Στο όριο!
Τον χορό των «ΤΤ» άνοιξε το Prinz ΤΤ το 1965, ενώ δύο χρόνια αργότερα, τον Ιούνιο του 1967, ακολούθησε το NSU TT, φορώντας κινητήρα 1.200cc, με δύο μονά καρμπυρατέρ και ψυγείο λαδιού, που απέδιδε 65hp. Το ΤΤ προκάλεσε αμέσως αίσθηση με τις επιδόσεις και το στήσιμό του. Διαθέσιμο με τροχούς 12 και 13 ιντσών, πρόσφερε οδηγικές απολαύσεις σε όσους -οικογενειάρχες και μη- το επέλεξαν ως καθημερινό τους αυτοκίνητο, ενώ αποτέλεσε και εξαιρετικό αγωνιστικό χάρη στο χαμηλό του βάρος, το δυνατό του κινητήρα και τα εξαιρετικά κρατήματά του. Ο κυριότερος ανταγωνιστής του προέκυψε εκ των έσω! Ήταν το NSU TTS που  φόρεσε έναν κινητήρα 996cc ώστε να τοποθετείται στην κατηγορία κάτω του 1lt στους αγώνες αυτοκινήτου. Το συγκεκριμένο μοτέρ δέχθηκε τις περιποιήσεις των μηχανικών της NSU, φτάνοντας τους 70 ίππους στις 6,150rpm, που χάριζαν στο μικρό ΤΤ επιδόσεις άπιαστες ακόμα και για τα σημερινά «1000άρια»: 0-100km/h σε 12.3 sec και τελική ταχύτητα που έφτανε τα 160km/h!

Γ.Ψηφίδης, Ανάβαση Πολυγύρου 1970
Mε τέτοιες επιδόσεις και τη -δεδομένη από τις προηγούμενες εκδόσεις- οδηγική συμπεριφορά, το TTS διακρίθηκε στις πίστες όλου του κόσμου, κερδίζοντας 29 εθνικά πρωταθλήματα και αμέτρητους ακόμα αγώνες ταχύτητας!  Χιλιάδες ήταν οι οδηγοί που το επέλεξαν για να ενταχθούν στο «μαγικό» χώρο των αγώνων αυτοκινήτου με το χαμηλότερο δυνατό κόστος και με εξαιρετικές προοπτικές για επιτυχίες. Το -όχι ιδιαίτερα εμπνευσμένο- αμάξωμά του, με το χαρακτηριστικό ανοιχτό καπό πίσω (για καλύτερη ψύξη του κινητήρα) έγινε μία από τις χαρακτηριστικότητες εικόνες στις πίστες και τις ειδικές διαδρομές τις δεκαετίας του ’60 και ’70.
Λ.Μανιατόπουλος-Ν.Ζουμπρούλης, NSU TT 1200, 4οι γενικής, Ακρόπολις 1969

Ο δημοφιλέστερος -ίσως- Έλληνας ιδιοκτήτης NSU TT είναι ο "Ιαβέρης" (κατά κόσμον Τάσος Μαρκουίζος). Ο ίδιος περιγράφει τον τρόπο με τον οποίο επέλεξε το συγκεκριμένο αυτοκίνητο αλλά και τις εμπειρίες του από το TT σε κείμενό του στο έντυπο "Πίστες και Δρόμοι" το Φθινόπωρο του 1973:

"Ο φίλος μου ο Κώστας, συμμαθητής μου και μανιώδης με τα... "Ράλλυ" του Τατοϊου, απέρριπτε κάθε εκλογή μας για αγορά νέου αυτοκινήτου και επέμενε ότι τα μόνα αυτοκίνητα που ταίριαζαν σε ένα σύγχρονο κύριο και το γιο του, ήταν η BMW 1600, η Άλφα Ρομέο Σούπερ, τα Μίνι Κούπερ και τα NSU TT. Έτσι, βάζοντας κάτω το κόστος αγοράς και συντηρήσεως σε συνδυασμό με τα πλεονεκτήματα που μας ανέπτυσσε ο Κώστας, βρεθήκαμε μια μέρα στην αντιπροσωπεία της NSU.  Ο κ.Καρέλλας μας έδειξε ένα κόκκινο αυτοκίνητο με έξυπνη μουσουδίτσα, σπορ τιμόνι και ωραία μυρωδιά, εξηγώντας μας ότι αυτό είναι το περίφημο ΤΤ, με τα πλεονεκτήματα που φαίνονται μόνον στο δρόμο. Και για να διαπιστώσουμε κι εμείς το πόσο καλό είναι, μας πρότεινε να πάμε μια βόλτα στην εθνική οδό για να το οδηγήσουμε. 

Μοσχούς - Ιαβέρης:  ίσως οι κορυφαίοι Έλληνες οδηγοί.

Η πρώτη εκείνη επαφή με το αυτοκίνητο που επρόκειτο να μου χαρίσει τόσες συγκινήσεις, ήταν απογοητευτική. Συνηθισμένος από τους τζόγους και τις επιταχύνσεις της "Δασκάλας" -ενός παλιού Χίλμαν- του μοναδικού αυτοκινήτου που είχα πιάσει στα χέρια μου, δεν μπορούσα να κρατήσω το τιμόνι σε μια ευθεία και κάθε φορά που πήγαινα να ξεκινήσω μου έσβηνε η μηχανή (...). Μετά απο μια τέτοια εμπειρία, πιστεύω ότι οποιοσδήποτε νορμάλ άνθρωπος θα έφευγε μακριά. Ο πατέρας μου κι εγώ, όμως, για λόγους που ακόμα και σήμερα δεν μπορούμε να εξηγήσουμε, ακολουθήσαμε τον άνθρωπο στην αντιπροσωπεία και κλείσαμε αμέσως το αυτοκίνητο."
Η συνέχεια ήταν εξίσου επεισοδιακή για τον Ιαβέρη και τον πατέρα του και ακόμα πιο επεισοδιακή για το δύσμοιρο το NSU τους που περνούσε περισσότερο χρόνο στον φανοποιό απ'ό,τι στο σπίτι τους ή στο δρόμο.   Η σχέση του θεαματικότερου, ίσως, Έλληνα "ραλλυμαν" με το αυτοκίνητο άλλαξε όταν -και πάλι ο φίλος του ο Κώστας- τον... εξανάγκασε να παρακολουθήσει τα νυκτερινά δοκιμαστικά μίας "Ριτσώνας", οπότε και ο αρχικά αδιάφορος Τάσος "είδε το φως το αληθινόν και έλαβε πνεύμα αγωνιστικόν", όπως χαρακτηριστικά αναφέρει στο ίδιο κείμενο! Έκτοτε το NSU του μετατράπηκε από ένα απλό μεταφορικό μέσο σε ένα σχολείο για τον ατρόμητο νεαρό οδηγό, ένα σχολείο που του άφησε για αναμνήσεις "αρκετά τετ-α-κε, βγαλσίματα και τούμπες... χωρίς ευτυχώς κανένα τραυματισμό, ηθικό ή σωματικό". Η συνέχεια γνωστή! Η εμπειρίες του Ιαβέρη σε αυτά τα πρώτα του βήματα με το TT του, τον μετέτρεψαν σταδιακά σε έναν οδηγό παγκόσμιας κλάσης, με περάσματα που ξεσήκωναν τους φίλους των αγώνων και του χάριζαν νίκες, αλλά -κυρίως- την εκτίμηση θεατών και συναθλητών...



Σήμερα, 35 και πλέον χρόνια από το ξεκίνημα της ιστορίας των ΤΤ και με την NSU να έχει εξαφανισθεί ως όνομα μετά τη συγχώνευσή της με την Auto Union AG, οπότε και προέκυψε η AUDI,  τα NSU TT και TTS, κατέχουν τη δική τους περίοπτη θέση στις καρδιές των οπαδών της ταχύτητας και κυρίως όσων τα έζησαν από κοντά...


Τεχνικά χαρακτηριστικά:




Prinz IV (1962-1973)
Κινητήρας: 2-κύλινδρος, 4-χρονος
Κυβισμός: 600cc
Ιπποδύναμη: 30bhp στις 5.500rpm
Τελική ταχύτητα: 120km/h

NSU 1200 (1967-1970)

Κινητήρας: 4-κύλινδρος σε σειρά
Κυβισμός: 1177 cc
Ιπποδύναμη: 55 bhp στις 5.500rpm
Τελική ταχύτητα: 145km/h


Prinz 1000 (1961-1973)

Κινητήρας: 4-κύλινδρος σε σειρά, 4-χρονος
Κυβισμός: 996cc
Ιπποδύναμη: 43bhp στις 5.500rpm
Τελική ταχύτητα: 120km/h

NSU TT (1967-1972)

Κινητήρας: 4-κύλινδρος σε σειρά, 4-χρονος
Κυβισμός: 1177cc
Ιπποδύναμη: 65bhp στις 5.500rpm
Τελική ταχύτητα: 160km/h

NSU TTS (1967-1971)

Κινητήρας: 4-κύλινδρος σε σειρά
Κυβισμός: 996 cc
Ιπποδύναμη: 70 bhp στις 6.150rpm
Τελική ταχύτητα: 160km/h

-----------------------  Νεκτάριος-Λ  Α (6/12/2011) -----------------------


Πηγές:
1)http://www.audi.in/sea/brand/in.html
2)http://www.motorbase.com/vehicle/by-id/887/
3)http://www.motorbase.com/vehicle/by-id/888/
4)http://www.conceptcarz.com/vehicle/z12150/NSU-1200-TT.aspx
5)http://en.wikipedia.org/wiki/NSU_Prinz




Δεν υπάρχουν σχόλια: