
Όταν το Δεκέμβριο του 1981 οι Γάλλοι της Peugeot Sport ανακοίνωσαν την πρόθεσή τους να κατασκευάσουν ένα αυτοκίνητο Group B ικανό να κερδίσει το ΠΠΡ, κανείς δεν έδωσε ιδιαίτερη βάση στις πομπώδεις δηλώσεις τους.Δίνοντας στον εαυτό τους προθεσμία δυόμισι χρόνων, δήλωσαν χαρακτηριστικά πως θα κατασκεύαζαν ένα υπερόπλο που θα είχε τη δυνατότητα να κερδίζει σε κάθε έδαφος.Επικεφαλής της προσπάθειας και διευθυντής του αγωνιστικού τμήματος της εταιρίας τέθηκε ο Jean Todt, κορυφαίος συνοδηγός και ένας από τους μεγαλύτερους team managers όλων των εποχών.

Έτσι, το Μάιο του 1984, έχοντας τηρήσει επακριβώς τις προθεσμίες, οι Γάλλοι παρουσίασαν το νέο τους όπλο, με τον κωδικό 205 Τ16.Ένα αυτοκίνητο ικανό (επιτέλους!) να κοιτάξει κατάματα τον ανταγωνισμό (Lancia Stratos, Audi Quattro, Renault 5 Turbo).Αυτοκίνητο που ήρθε από το πουθενά, χάραξε νέο δρόμο και θέσπισε νέα μέτρα και σταθμά στην έννοια της τετρακίνησης και στη σχεδίαση αγωνιστικών αυτοκινήτων.
Το Τ16 ήταν βασισμένο, θεωρητικά, στο απλό 205, χωρίς όμως κανένα ουσιαστικό κοινό σημείο με αυτό.Το πλαίσιο ήταν μια πανίσχυρη ατσάλινη κατασκευή από μονομπλόκ χάλυβα, το οποίο συμπληρώθηκε στο πίσω μέρος από μια προέκταση σωληνωτού σασί για την τοποθέτηση του μηχανικού συγκροτήματος.Δύο μεγάλα καπώ από πολυεστέρα κάλυπταν το εμπρός και το πίσω μέρος του αμαξώματος.
Εξωτερικά το αυτοκίνητο ήταν εξαιρετικά συμμαζεμένο.Όλα ήταν αρμονικά σχεδιασμένα και τοποθετημένα κατω από ένα λευκό αμάξωμα.Το ολικό μήκος του ήταν το ελάχιστο δυνατό, ενώ το μεταξ

Η επιλογή κινητήρα ήταν ένα ακόμη δύσκολο βήμα για τους μηχανικούς.Μετά από εκτενείς μελέτες, σύμφωνα με τους ισχύοντες, τότε, κανονισμούς του ΠΠΡ, πάρθηκε η απόφαση για τη χρησιμοποίηση κινητήρα 1.775 κ.εκ., ώστε να είναι δυνατό το βάρος να κρατηθεί στα κατώτατα δυνατά επίπεδα.Έτσι, αυτός ο κυλινδρισμός με τον συντελεστή 1,4 κατέτασσε το αυτοκίνητο στην κλάση των 2,5 λίτρων και μάξιμουμ βάρους 890 κιλών (Lancia:3 λίτρα και βάρος 960 κιλά, Audi:3+ λίτρα, βάρος 1075 κιλά, Renault:2 λίτρα, βάρος 965 κιλά).Ελαφρύς και με μικρό όγκο, ο κινητήρας του 205 απέδιδε με τη βοήθεια τουρμπίνας 320 ίππους στις 8.000 σ.α.λ. και ροπή στρέψης 35 κιλά στις 5.000 σ.α.λ.Αν και η καμπύλη ισχύος του γαλλικού μηχανικού συνόλου δεν ήταν τόσο εντυπωσιακή όσο του ιταλικού, τα υψηλά αποθέματα ισχύος προσέδιδαν στο ελαφρύ (μόλις 890 κιλών) αμάξωμα, την καλύτερη αναλογία (2,78) κιλών ανά ίππο σε σχέση με τον ανταγωνισμό (Lancia:3,09, Audi:3,1

Στον τομέα της μετάδοσης οι μηχανικοί απάντησαν με κίνηση και στους τέσσερις τροχούς, επιλογή που

Έτσι, έπειτα από δεκατέσσερις μήνες σκληρής δουλειάς, οι άνθρωποι της Peugeot Sport, συνεπείς στις αρχικές δηλώσεις τους, είχαν καταφέρει να δημιουργήσουν το σημαντικότερο, ίσως, αυτοκίνητο ολόκληρης της πεντηκονταετίας.Το 205 Τ16 στα τρία σχεδόν χρόνια της σταδιοδρομίας του στους αγώνες αντιπροσώπευσε ό,τι καλύτερο τεχνολογικά υπήρχε εκείνη την εποχή.Η Peugeot με το 205 κέρδισε δύο Παγκόσμιους τίτλους, το '85 και το '86, καθώς και το Παρίσι-Ντακάρ τις χρονιές '87-'88.Στο τέλος της αγωνιστικής του καριέρας έφτασε να έχει πάνω από 400 ίππους για 950 κιλά, εξετάχυτο κιβώτιο, καθώς και εξελιγμένες α

Οι Γάλλοι με το 205 κατάφεραν να διαλύσουν τον ανταγωνισμό, κερδίζοντας παράλληλα την καθολική αφοσίωση των απανταχού οπαδών του μηχανοκίνητου αθλητισμού, αποδεικνύοντας έμπρακτα πως όταν το λιοντάρι βρυχάται και βγαίνει σεργιάνι, οι υπόλοιποι κάτοικοι της σαβάνας υποκλίνονται και οπισθοχωρούν...!
---------- Γιώργος.Α. (23/12/2005) ----------
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου