Google Website Translator

1.1.12

Lancia Stratos...melodia e profumo!



Οι παλιοί, στο άκουσμά της ανατριχιάζουν.Ορκίζονται πως ποτέ δε θα ξεχάσουν το βροντερό πέρασμά της.Τριάντα χρόνια τώρα και ακόμη αναπολούν τις μέρες του 70: να αποθεώνουν τη Stratos και αυτή φυσικά να τους ανταμείβει με πλούσιο θέαμα...


Η ιστορία της Lancia Stratos ξεκίνησε γύρω στα 1970, όταν στην έκθεση του Τορίνο, ο Bertone παρουσιάσε ένα φουτουριστικό, σφηνοειδές πρωτότυπο που έφερε αυτόν τον κωδικό και απετέλεσε την πηγή έμπνευσης για την τελική μορφή του αυτοκινήτου που μπήκε στην παραγωγή.Ενδιαφέρουσα πρόταση, αν και ελάχιστα πρακτική -πρόσβαση στο εσωτερικό είχες ουσιαστικά μόνο από πάνω(!) ανοίγοντας το ενιαίο κρύσταλλο του παρμπρίζ-ηλιοροφής-.Την επόμενη χρονιά ακολούθησε ακόμη ένα πρωτότυπο,η Stratos HF, που σχεδιαστικά πλησίαζε περισσότερο την μορφή της Stratos έτσι όπως τη γνωρίσαμε όλοι μας.

H Lancia Stratos στα χρώματα της Alitalia

Το αυτοκίνητο φτιάχτηκε με γνώμονα τις απαιτήσεις των αγώνων ράλλυ, ως αντικαταστάτης της γερασμένης πια, Fulvia.Τοποθετήθηκε λοιπόν ένας V6 της Ferrari στο κέντρο ενός πανάλαφρου αμαξώματος από φάιμπεργκλας χωρισμένο σε τέσσερα ανεξάρτητα, αφαιρούμενα τμήματα, που "έντυναν" το χαλύβδινο μονοκόκ πλαίσιο.
Η Stratos έφερε πλήθος τεχνικών λύσεων που εξυπηρετούσαν κυρίως την ανθεκτικότητα της όλης κατασκευής στις σκληρές συνθήκες των αγώνων.Από τους 190PS με τα τρία διπλά καρμπιρατέρ της Weber για την έκδοση δρόμου -ούτε 500 κομμάτια-, στους 250PS με συμβατικές ρυθμίσεις, και από τους 290PS των αγωνιστικών 24βάλβιδων με ψεκασμό μέχρι και τους 350PS με τη χρήση υπερσυμπιεστή, ο V6 της Ferrari χάριζε εκρηκτικές επιδόσεις στο αμάξωμα.

Το κοντό όμως μεταξόνιο σε συνδυασμό με την τοποθέτηση του κινητήρα στο κέντρο δεν συγχωρούσαν λάθη στον άπειρο οδηγό, ο οποίος τρόμαζε από την απότομη εμφάνιση υπερστροφής. Απ' την άλλη, η συγκεκριμένη διάταξη χάριζε ιδιαίτερη ευελιξία στο αυτοκίνητο γεγονός το οποίο εκμεταλλεύονταν στο έπακρο ταλαντούχοι οδηγοί αγώνων (Σ.Μουνάρι, Μ.Βάλντεγκαρντ, Μ. Νταρνίς),που βρέθηκαν πίσω από το τιμόνι της ως εργοστασιακοί οδηγοί.

Rally Sanremo 1975, Munari-Mannucci

Τρία συνεχόμενα παγκόσμια πρωταθλήματα κατασκευαστών (74-75-76) και πανω από 80 διεθνείς νίκες λένε οι στατιστικές. Ατέλειωτες πλαγιολισθήσεις και ήχος από άλλο πλανήτη λένε οι παλιοί, που προτού σου μιλήσουν για τη Stratos επαναπροσδιορίζουν την έννοια του θεάματος.

Ραλλυ Ακρόπολις, Darniche-Mahe'

Κάπου στο 81 θύμισε για τελευταία φορά στους αντιπάλους της πως αν και γερασμένη, μπορούσε ακόμη να νικά. Νίκη λοιπόν στο Tour de Corse γι' αυτήν και τον Μπερνάρ Νταρνίς, με διαφορά μόλις 16 δευτερολέπτων από τον δεύτερο. Είχε έρθει η ώρα της. Ήσυχα και ταπεινά αποχώρησε από το φιλόξενο σπίτι της, τους αγώνες, για να κατοικήσει αιώνια στις καρδιές των εραστών της αυτοκίνησης.

Ράλλυ Ακρόπολις, "Σιρόκο"-Μακρινός, Lancia Stratos HF Gr.4



---------- Iωάννης. K. (30/1/2006) ----------

Δεν υπάρχουν σχόλια: